Voorwaarden Park & Train

Algemeen

Glimble is een dienst van Arriva Personenvervoer Nederland B.V. (hierna te noemen: “Arriva” of “wij/we”). Glimble is bovendien een handelsnaam van Arriva. Je kent glimble als het digitale platform waarop je als gebruiker je samengestelde reis kunt plannen, boeken en betalen.

Deze “glimble productvoorwaarden” zijn van toepassing op elk product dat je sluit met Arriva en door glimble wordt aangeboden. Je kunt de meest actuele versie van deze voorwaarden ook altijd hier raadplegen.

Ons kantoor is gevestigd aan de Trambaan 3, 8441 BH te Heerenveen en Arriva staat ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 30124575.

Wanneer je een glimble product aanschaft, ga je een koopovereenkomst met Arriva aan. Op grond van deze overeenkomst dien je je betalingsverplichting na te komen. Welke belangrijke wettelijke rechten en verplichtingen jij hebt en wij hebben, leggen we je in deze productvoorwaarden verder uit.

2. Voorwaarden Park + Train – glimble reserveermodule

Het Park + Train product wordt aangeboden via de glimble reserveermodule en biedt een combinatie van parkeren in geselecteerde Q-Park garages en een treinretour met vervoerder Arriva voor maximaal vijf personen tussen Heerlen en Valkenburg.

Het product is alleen geldig op de gereserveerde datum, zoals gekozen door de gebruiker tijdens het aankoopproces.

Het product is beschikbaar voor een vaste prijs van €17,50.

Parkeren

Gebruikers kunnen kiezen uit zeven Q-Park parkeergarages in de regio. Een parkeerplek in de gekozen garage is gegarandeerd.

Het parkeren is geldig voor één voertuig en werkt op basis van kentekenherkenning. Gebruikers dienen bij de reservering het kenteken van hun voertuig op te geven.

Bij aankomst in en vertrek uit de parkeergarage opent de slagboom automatisch op basis van kentekenherkenning. Indien de kentekenherkenning niet werkt, kan de gebruiker de QR-code uit de bevestigingsmail als alternatief gebruiken om toegang te krijgen.

Treinreis

Het treinbiljet is geldig voor een retourreis met vervoerder Arriva tussen Heerlen en Valkenburg op de geselecteerde datum.

De QR-code dient als vervoersbewijs en kan door maximaal vijf personen gebruikt worden. De QR-code wordt bij controle door een steward in de trein gescand.

Het vervoersbewijs is geldig voor één dag, binnen de dienstregeling van Arriva en biedt onbeperkt reizen op het traject Heerlen-Valkenburg.

3. Aankoop en bevestiging

Het Park + Train combi-ticket kan uitsluitend via de glimble reserveermodule worden aangeschaft.

Tijdens de reservering dient de gebruiker de gewenste reisdatum, de parkeergarage, het kenteken en het aantal personen (maximaal vijf) op te geven.

Na betaling ontvangt de gebruiker een bevestiging per e-mail met een QR-code die toegang biedt tot zowel de parkeerfaciliteit als de treinreis.

4. Annulering en wijzigingen

Het Park + Train combi-ticket is te annuleren of te wijzigen tot maximaal 48 uur vantevoren.

5. Overige Voorwaarden

Het Park + Train combi-ticket is persoonsgebonden en mag niet worden doorverkocht.

De gebruiker is verantwoordelijk voor het correct invullen van de benodigde gegevens, zoals kenteken en reisdatum.

Bij onregelmatigheden of misbruik behoudt glimble zich het recht voor om de geldigheid van het ticket in te trekken.

6. Privacy en gegevensverwerking

Glimble verwerkt de klantgegevens volgends de kaders van ons Privacy Statement. In dit Privacy Statement vind je o.a. welke gegevens we van jou verwerken, waarvoor we jouw gegevens verwerken, hoe we jouw gegevens beveiligen, hoe lang we jouw gegevens bewaren en welke rechten je hebt om je gegevens te laten verwijderen.

Bij het reizen met een product worden aanvullende persoonsgegevens van jou verwerkt. Ook alles over deze aanvullende gegevensverwerking vind je terug in het Privacy Statement.

7. Toepasselijk recht en geldigheid voorwaarden glimble product

Deze glimble productvoorwaarden zijn opgesteld in de Nederlandse taal. Bij een vertaling van de productvoorwaarden in een andere taal, is de Nederlandse tekst leidend.

Arriva heeft de bevoegdheid de productvoorwaarden of gebruiksmogelijkheden van de glimble producten zonder meer en te allen tijde te wijzigen, indien de wijziging geen wezenlijke afwijking van de overeenkomst inhoudt. De gewijzigde voorwaarden gelden vanaf de datum van hun inwerkingtreding voor alle nieuwe en bestaande producten.

Wij kunnen ook de productvoorwaarden of gebruiksmogelijkheden van de glimble producten wijzigen, als het wél gaat om een wezenlijke wijziging. De wezenlijke wijziging wordt ten minste één maand voor de inwerkingtreding van die wijziging(en) aan jou kenbaar gemaakt per email. Wanneer je niet instemt met de wijziging(en), heb je de mogelijkheid je product op te zeggen, zoals beschreven onder ‘Annuleren en wijzigen’. Indien Arriva een spoedeisend belang heeft bij wijziging van de productvoorwaarden, dan kan zij een kortere aankondigingstermijn hanteren dan een maand.

Op de overeenkomst die je met ons sluit, die de aanschaf van je product inhoudt, en op deze productvoorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

8. Correspondentie, klachten en vragen

In het ongelukkige geval waarbij jouw QR-code onverhoopt niet mocht werken, zoeken wij snel met jou naar een passende oplossing. Ook als je vragen hebt over je product of een betaling, kun je bij ons terecht. Wij zijn als volgt bereikbaar:

Telefoon: Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur. In het weekend en op feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur.

Vanuit Nederland kun je bellen met 0800 4446888.

Duitse klanten kunnen bellen met 01801 003551 (3,9 cent per minuut).

Belgische klanten kunnen bellen met 02 3420285.

Social media: Neem contact op via Facebook

WhatsApp: Voeg ons WhatsApp nummer toe aan je contactenlijst van je telefoon. We zijn bereikbaar op het telefoonnummer +316 14458761 maandag t/m vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur. In het weekend en op feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur. Let op: dit mobiele nummer is alleen te gebruiken voor WhatsApp.

Post: Wil je een brief naar ons sturen, adresseer deze dan in een gefrankeerde envelop naar: Arriva Nederland Afdeling Klantenservice Postbus 626 8440 AP Heerenveen

Klachten kun je (bij voorkeur schriftelijk) melden aan onze klantenservice.

Mocht een geschil zich voordoen tussen jou en Arriva, dan zullen wij dit zo goed mogelijk met jou proberen op te lossen. Als we er niet uitkomen, dan is uitsluitend een rechter van de rechtbank te Leeuwarden bevoegd tot een beoordeling van het geschil.

Okt. 2024