Hoe ontvang en activeer ik mijn glimble in business mobiliteitskaart voor gebruik?

Je ontvangt je glimble in business mobiliteitskaart per post op het adres dat je hebt opgegeven tijdens de registratie. Na ontvangst moet je de kaart nog activeren. Dit doe je in 3 stappen.

Stap 1: Activeer je glimble in business mobiliteitskaart

Je activeert jouw glimble in business mobiliteitskaart in je persoonlijke omgeving op portal.glimble.nl. Als je nog niet over een account beschikt, maak deze dan eerst aan. Dat doet je op de volgende manier:

  • Ga naar portal.glimble.nl

  • Klik op ‘Klik dan hier’ in het blauwe tekstvlak

  • Vul het e-mailadres in waarmee je bekend bent bij glimble en klik op ‘bevestig’

  • Je ontvangt een e-mail met een wachtwoord reset link

  • Klik op de link in de e-mail

  • Vul twee keer je nieuwe wachtwoord in. Conform de AVG-richtlijnen, moet jouw wachtwoord een leesteken bevatten en uit minimaal zes tekens bestaan.

Na het instellen van een wachtwoord, activeer je de kaart door de volgende stappen te volgen:

  • Log in op portal.glimble.nl

  • Ga naar ‘Mijn gegevens’

  • Klik op de activatieknop achter ‘glimble in business mobiliteitskaart’

  • Voer de laatste vier cijfers van je kaart in en klik op 'activeren'

Je reisproducten staan binnen twee uur na activatie van je kaart voor je klaar (zie stap 2 hieronder).

Stap 2: Haal je reisproducten op

De reisproducten staan binnen twee uur na activatie van je kaart voor je klaar. Je hoeft deze dan alleen nog op de kaart te laden. Dat doet je bij een OV-servicepunt. Deze servicepunten vind je niet alleen op stations, maar bijvoorbeeld ook in supermarkten of boekhandels. Klik hier om het dichtstbijzijnde OV-servicepunt te vinden. Hoe werkt het?

  • Je houdt de glimble in business mobiliteitskaart voor de kaartlezer van het OV-servicepunt

  • Klik op ‘bestelling ophalen’

  • Houd de kaart daarna nogmaals voor de kaartlezer

De producten worden dan automatisch op je kaart geladen. Tip: Reisproducten zijn vier maanden geldig na activatie. Haal ze binnen die tijd op bij een OV-servicepunt. Na vier maanden verlopen ze, maar je kunt contact met ons opnemen om ze opnieuw klaar te laten zetten.

Stap 3: Activeer aanvullende diensten

Met glimble in business heb je een app en mogelijk een kaart voor vrijwel alle vormen van mobiliteit. Of je nu de trein neemt, een deelauto of -fiets gebruikt, tankt of elektrisch laadt, we bieden een zeer groot aanbod van vervoerders in Nederland. Afhankelijk van de afspraken met je werkgever zijn er aanvullende diensten beschikbaar. Welke dit zijn, kun je zien in je glimble portal onder 'Mijn gegevens'.