Wil je meer weten over hoe glimble werkt? Bekijk hieronder dan direct de veelgestelde vragen! Staat je vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op.
Tickets voor het openbaar vervoer koop je direct in de app en betaal je vooraf met iDEAL, PayPal, creditcard, Giropay, Sofort of Bancontact. Reizen met deelvervoer betaal je achteraf via een automatische incasso, creditcard, Giropay, Sofort of Bancontact of PayPal.
Lees meerHet downloaden en gebruiken van glimble is gratis. Je betaalt alleen voor je geboekte reizen. En wist je dat wij daarvoor geen transactiekosten rekenen? De meeste apps doen dit wel.
We bieden dezelfde tarieven als de aanbieder van het vervoer. Via glimble koop je een kaartje van de betreffende vervoerder. In de app kan je gemakkelijk treinkaartjes kopen maar ook buskaartjes, tramkaartjes en metrokaartjes.
Tip: plan je een reis in de app? Dan zie je direct de totale kosten vermeld staan. Ook als je verschillende vervoersmiddelen en ritten kiest.
Lees meerWij werken samen met betaalpartner Buckaroo, zij regelen de online betalingen voor glimble. Als je jouw OV-tickets met iDEAL, creditcard of bijvoorbeeld PayPal betaalt dan zie je in de omschrijving op je afschrift glimble staan en soms ook de naam van Buckaroo.
Lees meerOV-tickets betaal je makkelijk met je creditcard. Als je aanvinkt dat we je creditcard gegevens mogen bewaren, dan geef je ons een machtiging voor volgende reizen.
Lees meerNee, dit is helaas nog niet mogelijk. Binnenkort wordt het mogelijk om voor meerdere personen OV-tickets te boeken.
Lees meerJa, voeg passagiers toe, koop meer kaartjes, allemaal in één app. Ook als je een reisbundel hebt of zakelijk reist. Lees hier hoe het werkt.
Lees meerMet glimble reis je momenteel in Nederland. En inmiddels ook over de grens, in de Euregio.
Lees meerIn het menu ga je naar "In de buurt". Hier vind je een kaartje met een overzicht van de vervoersopties bij jou in de buurt.
Lees meerWil je je reis alvast plannen en/of boeken? Dat kan, tot 30 dagen van tevoren. Zo kun je alvast je reis uitstippelen en tickets kopen.
Lees meerJa, dat kan met de glimble reisplanner. Plan je reis en je ziet een overzicht met alle vervoersopties.
Lees meerDe reisassistent houdt je op de hoogte van verandering in je reisadvies. Je plant je veranderde reis gemakkelijk in de app.
Lees meerJa, als het dezelfde aanbieder is dan mag dit. Je ticket wordt 15 minuten voor vertrek geldig in de app en blijft geldig tot 30 minuten na aankomst van de geboekte bus, tram of metro.
Lees meerJe busticket wordt 15 minuten voor het vertrek van je geboekte busrit geldig. De QR-code verschijnt daarom 15 minuten voor vertrek van je bus in de app.
Lees meerJe treinticket werkt als een dagkaart. Deze is geldig tot en met 4 uur in de nacht na je geplande rit.
Lees meerIn- en uitchecken is met glimble niet nodig. Moet je door een poortje om het station op of af te komen? Gebruik het poortje geschikt voor QR-code/e-ticket. Die herken je aan de sticker met de QR-code erop.
Lees meerDat kan. Met glimble reis je momenteel in Nederland en inmiddels ook over de grens, in de Euroregio.
Lees meerNee, op dit moment zijn er geen dagkaarten te koop in de glimble app.
Lees meerVind je het fijn om een reisplanner te hebben die je in een andere taal kan gebruiken? Met glimble kan je jouw reis plannen in 40 talen. Zo hebben wij een Poolse, Arabische en Engelse reisplanner.
Lees meerNee, een OV-chipkaart met een abonnement kan helaas niet gekoppeld worden aan de glimble app.
Lees meerWij gebruiken altijd functionele en analytische cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). Jouw bezoek aan onze site willen we daarnaast aanpassen aan jouw persoonlijke voorkeuren. Wij (en onze partners) volgen en verzamelen met cookies jouw internetgedrag. Zo passen wij en derden onze website, app, advertenties en communicatie aan jou aan. 'Klik je op accepteren, dan ga je hiermee akkoord. We slaan je cookievoorkeur op, je kunt deze altijd weer aanpassen. Bekijk ook ons cookiebeleid.